Related Articles

37 users responded in this post

Subscribe to this post comment rss or trackback url
User Gravatar
tac'su said in August 31st, 2010 at 9:12 pm

Mai incolo se spune ca a facut omul dupa chipul si asemanarea Sa. Asta inseamna ca Dumnezeu vedea, auzea, simtea durerea, avea toate simturile pe care le avem si noi. Din semantica propozitiilor, rezulta ca nu stia dinainte cum va fi, deci a facut totul la plezneala, si apoi a vazut ca era bine. De ce era bine? Cum Si-a dat seama ca nu este rau? Nu se stie. Asa a hotarat El: ESTE BINE. Pentru inceput ti-ai pus o itrebare pertinenta, desi sunt sigur ca multi se vor supara.
Avand in vedere faptul ca se intrevede o sama destul de mare de postari si comentarii pe aceasta teme, doresc sa subliniez de la inceput ca ma simt un crestin. Nu sunt practicant. Ma intalnesc cu popa la nunti, botezuri si ingropari. (Cand eram dascal la tara, am si baut si am zis bancuri porcoase cu cel din sat.)In biserici insa intru mai des. Prefer sa le vizitez, iar uneori simt nevoia sa intru in cate una de pe drum, sa fiu singur cu mine si cu El. Nu stiu daca cred in El, dar imi fac cruce si spun Doamne-ajuta. Cand sunt impas Il rog sa m-ajute. Toate astea poate ca mi s-au transmis pe cale genetica?! Esenta este ca: trebuie sa crezi in ceva. Parerea mea.

User Gravatar
m3 said in August 31st, 2010 at 10:47 pm

Pai frtioare, stai ca incerc eu sa-ti explic. Nu neaparat in calitate de ruda indepartata a Omului ci iote, pare sa avem meserii apropiate ca natura.
1. Privind analitic problemele, pe parcursul procesului de creatie, trebuie sa ai asa numitele niveluri de control sau repere, pentru ca ce ai in cap sa prinda forma intocmai cum ai vrea. In zilele noastre, fireste, poate fi mai simplu ca avem deja neste conventii general acceptate sau repere fizice. De exemplu, proportia sau scara umana. Exista si ne raportam la ea inclusiv in a defini sau aprecia corectul de gresit, termeni extrem de subiectivi. Ei, dar aceasta autoverificare ce merge in paralel cu actiunea de a crea ceva, este ceva esentialmente uman, uman zic gandindu-ma la normalitatea data strict de frecventa statistica. Uite abia aici ar putea aparea prima mea intrebare.
2. Privind moral-didactic, vrerificarea pe parcurs al carei rezultat este intodeauna bun, induce respect. Adica virgula, complexul ca tu poti gresi si celalat nu greseste te face sa ai o anume apreciere pozitiva fata de el. Apoi traseul liniar dat de bine-bine-bine induce hotararea. Adica nu simti nevoia sa ajustezi ceva, sa te intorci o etapa. Si nu in ultimul rand, insusi adverbul induce perceptia pozitiva a naturii lucrurilor. Revin in episodul urmator cu detalii!

User Gravatar
tac'su said in September 1st, 2010 at 8:55 am

@M3: bine ca esti tu intelectual:)

User Gravatar
Adrian SM said in September 1st, 2010 at 12:27 pm

Întrevăd o carte nouă, scrisă de amicul nostru Darius cu titlul “Revelaţiile prea cuviosului Darius “… :)
Tratând serios postarea eu mă aflu cam pe aceeaşi linie cu tac’su: nu prea-s dus pe la biserică, cu popa am treabă doar la nunţi ,botezuri,înmormântări şi de Bobotează. Ultima oară am intrat într-o biserică anul trecut la cimitirul de la Săpânţa. Dar nu odată când am fost în dificultate mi-am zis : Doamne ajută!…
În orice caz sper să mă mai luminez pe parcursul următoarelor postări pe tema Bibliei.

User Gravatar
tac'su said in September 1st, 2010 at 9:16 pm

“Secolul XXI va fi religios, sau nu va fi deloc” a spus Malraux. Suntem in secolul XXI. Este religios sau nu?
Astept noi provocari. Poate ca ma voi apuca si eu din nou de studiu?

User Gravatar
Satmareanu said in September 1st, 2010 at 10:05 pm

Domnule uite ce se intampla cand iti faci un renume de scartar si de negativist asa cum am eu pe acest blog. :)

Carevasazica pentru mintea-mi slaba, ideea subliniata de mine in postare este de bine nu de rau. Chiar de foarte bine. Adica in cuvinte putine si neluate din DEX(ca si in cazul unora la care nu le dam numele) faptul mai sus amintint il face de fapt pe Dumnezeu, cel putin pentru mine, mult mai UMAN si drept urmare mult mai apropiat de mine. (As fi indraznit chiar sa zic “mult mai simpatic” da il plagiam pe Chinezu si asa ceva nu se face, fireste.)

User Gravatar
Oana said in September 1st, 2010 at 11:45 pm

Pai, puii mei. Potrivit credintei catare – acu’ daca ziceti “ce” va trimit la studiu de nu va vedeti – exista Rex Mundi. Stiu ca o sa dati repede pe google sa aflati ce e ala, dar n-o sa gasiti, decat ceva legat de niste comicsuri. Asa ca va explic eu. Sau stiti deja? Mai bine nu va explic. Dar sunt prea vanitoasa sa nu o fac.
Asadar, acest Rex Mundi, care nu e vreun caine, reprezinta dualitatea. Dualitatea Dumnezeiasca. Adica Dumnezeul cel rau care a creat materia si Dumnezeul cel bun care a creat spiritul.
Acum, analizand ce scrise Sf Darius mai sus si punand in balanta cu Rex Mundi, ce vi se pare voua bine?!

User Gravatar
m3 said in September 2nd, 2010 at 7:35 pm

Deloc fortuit, fratioare! Am fost realmente constrans, subiectul pretentios tu l-ai ales… Oricum, sa-ti fie rusine, da?

@ tac’su – am stat in tinerete mult pe langa titular :)

@ Oana – stima, consideratia si pretuirea deosebita pe care vi-o port, doamna, coroborate de simpatie, in sensul, fireste, al afinitatii intelectuale, se dovedesc a nu fi suficiente sa-mi reprime puseele misogine 😉
Asadar, pornind de la faptul ca am accepta catelul ala bicefal de care zici, ma blochez in urmatoarea situatie: In timp ce Dumnezeul cel rau faptuia cele enumerate, cel bun, n-avea obiectul munci. Corect? Deci nu aparuse in peisaj. Nu se nascuse sau, ma rog, nu se divizase. Sau nu se transformase. Corect din nou? Ajungem deci la o prima concluzie ca Dumnezeu e ceva evolutiv. Fiind vorba de “facere”, e fireasca o analogie cu embrionul. Sigur ca am putea merge mai mult, anume spre la cromozom, respectiv spre cromatide (care sunt la randu-le facute din doua chestii), dar nu e cazul. Ma intrerupeti daca gresesc. Dar nu atat la opera facem analogia, cum ar fi de asteptat, ci la Ceator, urmand logica credintei citate de dvs.. Da, aia a echipajului de la Qatar Airlines. Astfel, revenind si continuind ideea de mai sus, entitatii evolutive numita generic Dumnezeu, despre a carei origini nu ne informeaza nimeni, care exista axiomatic si ne este prezentata ca un duh cu putere de decizie si infaptuire, ii vom da consistenta. Ce e cel mai la indemana? O celula. Corect? Dar celuta nu poate fi duala. Deci atunci, o celula divizata. O celula divizata inseamna de asemenea, fireste, evolutie. Cat de mult? Simplu, urmand liniile aceleiasi credinte, cat ramane asexuata. Corect? Deci, preluand fraza legata de chip si asemanare, ajungem la embrionul uman. Atunci, cum ziceam mai la deal, in monetul prezentat de catre autorul acestui plin de sperante post, nu apare inca jumatatea buna a dualitatii. Deci dualitatea la randu-i apare defazat. Corect? Adica faza 1 rea, faza 2 buna. Dar ce nu stiau catarii si stim noi, embrionii intr-o prima faza sunt femele… Deci, vedeti ca e de bine?

@tac’su – fireste ca e religios. Nu zice nimeni nicaeri ca e vorba de o anume religie sau de ce natura e divinitatea ce o genereaza…

User Gravatar
Oana said in September 2nd, 2010 at 8:49 pm

Domnule, M3, va rog sa studiati problema. Ati auzit de Ordinul Sionului? Inca mai exista. Exista dinainte de Dumnezeu si din tata in fiu (pizda ma-sii, ca n-o fi fost toti fii in ordin) s-a transmis aceasta credinta a dualitatii. Omul e dual? Te intreb. Raspunsul e DA. Daca omul a fost creat dupa chipul si asemanarea lui, atunci si el e dual. Dar iti recomand sa citesti despre credinta Sionului care merge pe credinta catara. Pentru ei femeile nu sunt doar embrioni, cum le zisesi tu, ca majoritatea femeilor lor nici nu voiau sa auda de copii, decat daca ele se trageau din linia lui Iuda, pentru ca ele sunt zeite. Si ei cred in spirit, nu in trup. Iar pamantul e trup. Intreb inca o data, ce e bine? Iti zisai ce sa citesti, acum imi e lene sa dezvolt ca am transcris doua ore din OSHO si ma dor degetele. Vrei sa-ti povestesc ce zice si ala despre Dumnezeu? In alta zi 😀

User Gravatar
Oana said in September 2nd, 2010 at 8:51 pm

Oh, sa nu uit. Si daca nu va lamuriti cu Biblia, cititi si Apocrifele Noului Testament, s-ar putea sa va luminati putin, dar sa va ingroziti de-a dreptul. Daca ala e Dumnezeu, eu una nu-l vreau merci. Ameninta cam mult pentru gustul meu.
Asa ca s-o luam altfel. Dumnezeu e pentru fiecare altceva. Nu-mi va spune mie nici o credinta ce e.
Alte teorii?

User Gravatar
Adrian SM said in September 3rd, 2010 at 11:01 am

Ce dezbateri faine… :)
Ai de la mine un ceai cu lămâie Darius… :)

User Gravatar
Satmareanu said in September 3rd, 2010 at 1:13 pm

@Oana
Personal nu cred in aceasta teorie a dualitatii divine. Mergand mai departe pe firul logic nu cred nici in cea a dualitatii naturii umane. Voi incerca sa dezvolt subiectul in cazul in care reuniunea de la Jibou din aceasta seara nu se prelungeste foarte mult insa foarte pe scurt, un argument de intelectual mediocru: ar fi prea simplu sa fie asa. Adica omul e mult prae complex pentru a putea fi de fapt doar o fiinta duala. De Dumnezeu nici nu mai vorbesc.

@m3
Mie rusine, fireste. Si binenteles ca nu am cum sa fiu de acord cu tine atata timp cat pe 16 Oana vine la Satu Mare. 😉

@Adrian
Lamaie verde, sper.

Voi reveni.

User Gravatar
m3 said in September 3rd, 2010 at 7:29 pm

@ Oana – Ce insemneaza “dinainte de Dumnezeu”? Intamplarea face sa ma dovedesc din nou incult. N-are rost sa caut pe-acasa vreo carte despre Ordinul Sionului, ca n-o sa gasesc. Dar nebazandu-ma pe aceasta incultura, eu stiu ca ordinele sunt o forma de organizare specifica unei perioade mult mai calde. Pana si staretiile, nu stiu vreuna sa aiba doua mii de ani. Asa ca imi voi permite sa va rog sa fiti mai specfica la recomandarea lecturii, ca nu stiu de unde s-o apuc. Trecand peste acestea, ce zice Osho despre Dumnezeu am o vaga ideea. Acu’ vreo 10 ani a fost o moda Osho, treceai drept bisnitar daca nu citeai ce era tradus p-atunci. Dar marea mea intrebare e ce ar zice Osho de catari… 😀
Altfel, perfect de acord cu dvs. Adica cu ultimele fraze ale celui de-al doilea comment. Dar acu ‘, macar de dragul disputei, nu ne putem opri… 😉

@ cel caruia ii e rusine
Sa-ti fie din nou, Brutus!

User Gravatar
tac'su said in September 3rd, 2010 at 9:17 pm

Totusi daca-mi permiteti, va rog sa revenim la Facere, si sa-mi raspundeti: maine este ziua a sasea sau a saptea?

User Gravatar
Oana said in September 3rd, 2010 at 11:42 pm

M3, cand a inceput omul sa creada in Dumnezeu? De dragul disputei acum n-am chef.

Darius, ce, am zis eu ca trebuie sa fii de acord, sunt eu si e suficient. Nu ceream aprobare.

User Gravatar
Oana said in September 3rd, 2010 at 11:45 pm

M3, aha, ce-ar zice Osho de catari? Atata timp cat Osho te indeamna sa nu judeci, probabil ca i-ar felicita si le-ar lasa liberatea sa creda ce vor ei. Abia cand incepi sa gandesti cu mintea ta, fara sa te bizui pe experientele anterioare sau pe ce ai citit, incepi sa gandesti. Asa ca ne disputam asa pana ne vine rau, ca eu nu renunt la ale mele si nici n-aveti cum ma convinge ca nu e ca mine. Sunt mult prea capoasa 😉

User Gravatar
Oana said in September 3rd, 2010 at 11:51 pm

Totusi recomand cartea, dar e bun si asta pentru incepatori 😀
http://www.scribd.com/doc/36787518/Rudolf-Steiner-Coactionarea-Dualitatii-Umane-Rudolf-Steiner

User Gravatar
tac'su said in September 4th, 2010 at 12:06 am

Totusi, AZI este ziua a sasea sau a saptea, dupa FACERE?

User Gravatar
m3 said in September 4th, 2010 at 1:03 am

@ Oana – Stai soro ca m-ai pirdut! Cum sa gandesti cu mintea ta fara experiente anterioare? Da mintea aia e asa ceva de sine statator? Asta unu. Doi, asta am zis si eu, nu m-am contrazis deloc, adica – fara acel proces de studiu unde ne declaram voit deficitari – de dinainte de monoteism, nu stiu sa existe vreo organizatie cu nume asa de specific sec 9 -11. Si trei, nu neaparat cum ii judeca omu era the point, si ca omu “propovaduieste” usor altceva. Dar se poate si aici (la celebri deja catari) s-ar putea sa am neste gauri. Remediem in scurt timp.

@ tac’su – a saptea nu e sigur!

User Gravatar
Oana said in September 4th, 2010 at 1:15 am

M3, ba da, poti sa gandesti fara sa te bizui pe experienta anterioara. Nu e nici o contrazicere aici. Si o spun altii mai destepti, nu eu 😉

User Gravatar
m3 said in September 4th, 2010 at 6:08 am

@ Oana – Sunt bulversat! Nu zic, as prinde ceva din idee, dar foarte particularizat. Altfel, e un nonsens. Nu contradictie. Ba mai mult, zic chiar ca e o povata inevolutiva daca nu regresiva. Dezvot daca e cazul cu proxima, ci nu de dragu de a ne contra, ci chiar nu ma ginesc.
Ia sa-mi dai si mie telefoanele baietilor alora…

User Gravatar
tac'su said in September 4th, 2010 at 11:48 am

AZI este ziua a saptea. Sambata=sabat=odihna.

User Gravatar
Oana said in September 4th, 2010 at 8:07 pm

M3, o sa incerc sa fac rost de prefixul de pe lumea cealalta. Dar il tin astia secretizat intr-un asemenea hal de e belea. Dar ce nu fac eu pentru tine.

User Gravatar
m3 said in September 5th, 2010 at 12:52 pm

@ tac’su – fireste maestre. Dar, pentru mine ziceam. La sase dimineata inca la birou, sigur nu era a saptea 😉 Dar, de dragul controversei, mai inseamba terminarea lucrului. S-apoi e vina mea ca m-am nascut dupa imparatul Adrian ? 😀

@ Oana – Stiam io ca ma pot baza pe tine :)

User Gravatar
Satmareanu said in September 5th, 2010 at 6:17 pm

Isuse Cristoase!

Pai se pare ca am ratat cam tot ca bag de seama ca voi v-ati linistit deja. Poate cu tac’su sa mai am eventual o sansa…:P

@Oana si M3
Deci, deci, deci…

@tac’su
Sa stii ca e o problema destul de controversata si asta. AM vazut biblii ortodoxe in care era clar ca a saptea zi e sambata.

User Gravatar
Oana said in September 6th, 2010 at 12:25 am

Daca si zilele sunt controversate, atunci despre ce mai discutam? Ha?

Darius, pe M3 o sa-l omor cu mana mea si o sa-i dau cu niste carti in cap pana o sa i se faca rau. Ca tanti aia de i-a dat cu geanta dupa ce l-a accidentat. Pe semne ca a stiut ea ce-a stiut 😀

User Gravatar
firoscosul said in September 9th, 2010 at 9:47 pm

Şi a zis Dumnezeu: “Să fie lumină!” Şi a fost lumină.
Si a zis Zeus: Sa fie discordie, si omul sa se invrajbeasca cu omul
4. Şi a văzut Dumnezeu că este bună lumina, şi a despărţit Dumnezeu lumina de întuneric.
Si Zeus a vazut ca vrajba e buna, si a despatit conducatorii de popor.

7. A făcut Dumnezeu tăria şi a despărţit Dumnezeu apele cele de sub tărie de apele cele de deasupra tăriei.
Si a vazut Zeus ca taria e buuuuuuuuuuna….. si de atunci viziteaza Terasa Ciresica cu fiecare ocazie. Si de atunci Zeus nu s-a mai despartit de tarie.
8. Tăria a numit-o Dumnezeu cer. Şi a văzut Dumnezeu că este bine.
Taria a numit-o Zeus Whisky, vodca, tuica, tescovina, palinca, ginars, grappa, uzo, coniac…..iar cand a ajuns la rom a vazut ca sunt multe limbi…impleticite si a creat turnul babel si de atunci toti am ajuns pe….drojdie
10. Uscatul l-a numit Dumnezeu pământ, iar adunarea apelor a numit-o mări. Şi a văzut Dumnezeu că este bine.
PDL-istii ia numit Zeus ca sa il insoteasca in ceruri (doamne ajuta) iar la pamant ia pus pe ceilalti muritori – pensionari, bugetari, pe cate un arab cu un cap in gura, vre-un copil nelovit cu pumnul in fata sau in plex – si a vazut Zeus ca e bine si de atunci pe pamint a adus tiganci imputite, pasarici, pitipoance, gaozari si cine mai stie cate alte specii, ca doar de, mare e maretia lui Zeus.
şi mai ales citind cuvintele îngroşate este greşit dacă trag concluzia că lui Dumnezeu nu îii era foarte clar ce o să-i iasă în momentul în care s-a apucat să facă toate cele?
Din pacate nici lui Zeus nu ii este foarte clar ca distruge poporul roman, dar cu toate astea o face in continuare.

User Gravatar
Satmareanu said in September 9th, 2010 at 10:46 pm

@Oana
Deci uite ca nu mai are curaju nimeni sa spuna nimic. Sper ca esti multumita.

@firoscosu
Buna asta, foarte buna.

User Gravatar
Oana said in September 10th, 2010 at 4:32 pm

Darius, nu cred ca eu sunt de vina. Dar pana si Dumnezeu facu toate alea mai repede decat scrii tu pe blog. Parerea mea.

User Gravatar
Adrian SM said in September 10th, 2010 at 7:22 pm

Eu nu prea am chef de nimic.Se cam împute situaţia pe Careiului 79…

User Gravatar
Oana said in September 10th, 2010 at 8:10 pm

Adrian, crede-ma, ca nici Eva n-ar mai fi avut chef de sex, daca Dumnezeu le scria bilete o data la trei luni. A, nu despre asta vorbeam 😆 Ce ma distrez.

User Gravatar
tac'su said in September 10th, 2010 at 8:38 pm

Ma Satmareanule,(te rog sa-mi scuzi adresarea), in seara asta eram hotarat sa ma iau de tine ca n-ai mai scris nimic de dupa Facere, si vroiam sa te trag de urechi ca cam :) incet citesti Biblia. Dar surpriza: dl.firoscosul a comentat. Super. Super ca a comentat, nu ce a comentat. Asta este parerea mea. Credeam ca pe seama Bibliei nu facem politica contemporana. Asta nu inseamna ca sunt, sau nu sunt de acord cu el. Parerea mea este ca subiectul abordat de tine este prea serios ca sa fie luat la misto.
Totusi:ca cam incet citesti.

User Gravatar
firoscosul said in September 10th, 2010 at 10:38 pm

@tacsu – revenind dupa o lunga perioda de lipsa de pe blog (mea culpa) am simtit nevoia sa fac o (re)intrare sprintena si vioaie. Subiectul (darius intotdeuna serios indiferent daca lung sau scurt) suporta si umor (perfect crestinesc de altfel). Dupa cartile apostolilor au venit si comentarile firoscosului pe subiecte actuale, barfe, smenuri, susanele… sper acceptabile macar pentru unele gusturi (am vrut sa spun degustari…)
Una peste alta iti multumesc pentru aprecieri si promit ca atunci cand Darius o mai scrie ceva serios (oare cand o mai scrie…) sa incerc si o abordare sedrioasa. Dar cum romanul e frate cu codrul si humorul.. mai vedem

User Gravatar
tac'su said in September 11th, 2010 at 11:02 am

@firoscosul: da, romanul e frate cu codrul, dar sa stii ca humorul face parte din fiinta lui: este al saselea simt. Sa stii ca si eu sunt amator de degustari :)

User Gravatar
Satmareanu said in September 11th, 2010 at 12:10 pm

Deci da, eu sunt de vina again. De vina ca din respect pentru preacinstitii mei comentatori am stat pe loc cu urmatoarea postare pentru ca toata lumea sa poata sa-si dea cu parerea pe subiect. Mda.

User Gravatar
health said in September 14th, 2010 at 11:46 am

este poate cea mai interesanta poveste…dar ramane doar o poveste…din care cei drept poti trage multe invataminte

User Gravatar
m3 said in September 19th, 2010 at 7:51 pm

@ Oana
Ca-l omori cu mana ta, nu contest, n-ar fi prima data. Dar sa-i dai cu carti in cap, e impardonabil. Mai ales ca banui ca virgula cu unele din ele n-ar fi nici macar motivabila actiunea 😉 Deci rog explicatii, da?

Leave A Reply

 Username (Required)

 Email Address (Remains Private)

 Website (Optional)